VyVolení 2013 nemusí být takový průšvih, jak se píše

vyvolení 2013 online 4-10-2013

Foto: VyVolení-2013.cz

Reality show VyVolení 2013 je za svou polovinou. Pokud si projdeme mediální servery, které píší o letošní řadě této reality show, můžeme se dočíst, že ve většině píší tato média o nízké sledovanosti, která postihuje letošní ročník. V mnoha případech používají média i slova jako „propadák“ či „průšvih roku“. Rozhodli jsme se podívat se těmto slovům více na zoubek a zkusit se zamyslet nad tím, zda je letošní řada skutečně takový průšvih, jak je všeobecně avizováno.

VyVolení 2013 odstartovali před měsícem a půl. Hlavní večery s Terezou Pergnerovou mají sledovanost vždy průměrně kolem 400 000 diváků, rekapitulace poté vždy kolem 120 až 150 000 diváků. Pokud sečteme oba výsledky, tak ve velké dny (úterý, čtvrtek, pátek) mají VyVolení 2013 sledovanost přes půl miliónů. Navíc ve všechny ostatní dny (pondělí, středa, sobota), kdy běží denní rekapitulace na menší stanici Prima Love, je průměr této stanice VyVolenými vyzdvihován. Například včera vidělo rekapitulaci cca 5,69 % ve věkové kategorii 15-54, což je dvakrát více než je průměrná denní hodnota této stanice ze dne, kdy VyVolení na Prima Love neběží (například tuto neděli, kdy na Prima Love VyVolení neběželi, byl celodenní průměr diváků ve věkové kategorii 15-54 let na Prima Love 2,61%). VyVolení tak této menší televizi velmi pomáhají, to je bez debat. Pokud porovnáme sledovanost této reality show před šesti lety, kdy běžela třetí řada, nejedná se o velké rozdíly, což lze brát v rámci „internetové doby“, kdy se diváci odklání od televize k internetu, za vítané. Navíc, když běželi VyVolení 3, tak nebylo tolik jiných menších televizních stanic, jako nyní. Sledovanost se tehdy tolik netříštila. I přes tuto skutečnost je letošní sledovanost za přítomnosti existence dalších menších televizních stanic podobná jako v roce 2007, což lze brát za úspěch.

A teď to, na co může být Prima ve spojení s letošní reality show VyVolení 2013 skutečně velmi hrdá. Tento týden přesáhla jejich oficiální facebook stránka 150 000 fanoušků, což je neuvěřitelné číslo vzhledem k tomu, že tato stránka je pouze měsíc a půl stará. VyVolení tak předstihli i v minulosti velmi úspěšný pořad ČeskoSlovensko má talent 2013, jehož facebook má ke dnešnímu dni 146 000 fanoušků. VyVoleným se tak podařilo za měsíc a půl to, co se povedlo talentu za 4 roky. Nutné je ještě dodat to, že česká facebook stránka VyVolených obsahuje výhradně české fanoušky, facebook stránka Talentu je určená jak pro Česko, tak také i pro Slovensko. O to více můžeme říci, že VyVoleným se na facebooku zkrátka daří.

Kromě facebooku boří VyVolení 2013 rekordy i jinde na internetu, konkrétně na jejich oficiálních stránkách. Televize Prima pocítila za měsíc září 77 milionů zahájených přehrání videí na svých oficiálních stránkách, což je historický rekord.

„Žádná měřená služba na trhu dosud nevygenerovala měsíčně takový počet zahájených přehrání jako právě iPrima.cz v září 2013, pro srovnání – dosavadní průměrný počet zahájených přehrání na českém trhu (měřených službách NetMonitoru) za leden až srpen 2013 je přitom 115 milionů, výrazný podíl na tomto úspěchu má sledovanost živých streamů VyVolených a spuštění úspěšné show Česko Slovensko má talent,“

Kromě úspěchu na internetu je další věcí i peněžní příjem televize Prima z duelů, konkrétně tedy z SMSek. Hned díky prvnímu duelu, ve kterém Vladko bojoval s El Ninem, získala Prima minimálně 227 760 Kč. A to byl teprve první duel.

Letošní série VyVolených tak pro televizi Prima není takový průšvih, jak se na internetu píše. Pokud televize Prima investovala největší náklady do stavby vily, pro další ročníky by tuto položku tak měla vyřešenou a jejich čistý zisk by se tak v dalších ročnících mohl zvýšit. Je tedy otázkou, co se stane s vilou po ukončení letošní série VyVolených. Pevně věříme, že všechny údaje, které tento článek zmiňuje, podpoří vedení televize Prima při rozhodování, zda nasadit či nenasadit v budoucnu pátou sérii VyVolených.